Skripsi
Deconstruction Analysis in the Characters of Haley Brandon and William Cooley in Basic Training Novella by Kurt Vonnegut
This research was conducted to find other meaning in the Basic Training novella written by Kurt Vonnegut by deconstructing the characters of Haley Brandon and William Cooley, as the main characters have a bigger impact on the story. The theories that were used in this research are deconstruction by Derrida and character and characterization by Gill. The method used in this research was qualitative. The data sources were in the form of dialogue and narration that were obtained from the Basic Training novella by Kurt Vonnegut. The findings showed that there were two binary oppositions from Haley Brandon and two binary oppositions from William Cooley. The story was considered to be a story about cruel Cooley who treated his children like army cadets, unmannered Cooley that did not respect other people, one-sided Brandon who could adapt to any situation, and smart Brandon that finished high school at sixteen, but after deconstructed, Cooley was a kind father that had responsibility for his children, Cooley was a mannered person but had social difficulty, Brandon was not one-sided because he was also good at music, and Brandon was not a completely smart kid as he did something careless.
Riset ini diadakan untuk mencari makna lain pada novela Basic Training yang ditulis oleh Kurt Vonnegut dengan mendekonstruksi karakter Haley Brandon dan William Cooley sebagai karakter utama yang memiliki pengaruh besar pada cerita. Teori yang digunakan dalam riset ini adalah dekonstruksi dari Derrida dan karakter dan karakterisasi oleh Gill. Metode yang digunakan dalam riset ini adalah kualitatif. Sumber data berupa dialog dan narasi yang didapat dari novel Basic Training oleh Kurt Vonnegut. Temuan dari penelitian ini yaitu dua oposisi biner dari Haley Brandon dan dua oposisi biner dari William Cooley. Cerita tersebut dianggap sebagai cerita tentang kekejaman Cooley dalam memperlakukan anaknya seperti kadet tantara, Cooley tidak bertata krama yang tidak menghormati orang lain, Brandon yang dianggap hanya baik dalam satu bidang, dan Brandon yang dianggap pintar karena menyelesaikan sekolah menengah atas pada umur enam belas tahun, namun setelah didekonstruksi, Cooley merupakan ayah baik yang bertanggung jawab bagi anak-anaknya, Cooley memiliki tata krama namun memiliki kesusahan dalam bersosial, Brandon tidak hanya baik dalam satu bidang karena dia juga dapat bermain musik, Brandon tidak sepenuhnya dapat dikatakan sebagai anak yang pintar karena dia melakukan hal ceroboh.
1814025094 | 011.75 | REFERENSI FIB | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain