Skripsi
Presupposition analysis in The Help Film (2011)
This research examines the use of presupposition in the dialogue and script of The Help film (2011) through George Yule's theory of presupposition. Presuppositions are background assumptions held by the speaker and play a role in communication to convey information indirectly. George Yule identifies six types of presuppositions: existential, factive, lexical, structural, non-factive and counterfactual. The Help film is set in 1960s Mississippi during the Civil Rights Movement and explores the complex relationship between black maids and their white employers. This research focuses on the dialogues and scripts of three film characters, Aibileen Clark, Minny Jackson, and Eugenia Phelan (Skeeter), to investigate how types of presuppositions are represented in the dialogues and scripts. This research shows how presuppositions contribute to understanding implicit information by using a pragmatic approach. Socio-cultural context are used to understand the way presuppositions interpreted an utterances. In this study, all six types of presuppositions: existential, factive, lexical, structural, non-factive and counterfactual were found in the film’s dialogue. Structural presuppositions were the most common type, and non-factive presuppositions were the least found by the researcher. The result of this study shows that presuppositions are essential to convey messages implicitly, enhancing the researcher's understanding of character interactions through the context of the unfolding situation and the characterization of Aibileen as the main character
ABSTRAK
Penelitian ini mengkaji penggunaan praanggapan dalam dialog dan naskah film The Help (2011) melalui teori praanggapan George Yule. Praanggapan adalah latar belakang asumsi yang dimiliki oleh pembicara dan berperan dalam komunikasi untuk menyampaikan informasi secara tidak langsung. George Yule mengidentifikasi enam jenis praanggapan: eksistensial, faktual, non-faktual, leksikal, struktural, dan kontrafaktual. Film The Help berlatar tahun 1960-an di Mississippi selama Gerakan Hak-hak Sipil yang mengeksplorasi hubungan yang kompleks antara pembantu kulit hitam dan majikan kulit putih mereka. Penelitian ini berfokus pada dialog dan naskah dari tiga karakter film yaitu Aibileen Clark, Minny Jackson, dan Eugenia Phelan (Skeeter), untuk menyelidiki bagaimana jenis-jenis praanggapan direpresentasikan dalam dialog dan naskah film. Penelitian ini menunjukkan bagaimana praanggapan berkontribusi dalam memahami informasi secara implisit dengan menggunakan pendekatan pragmatis. Konteks sosial-budaya digunakan untuk memahami cara praanggapan menafsirkan sebuah ujaran. Dalam penelitian ini, keenam jenis praanggapan: existential, faktual, leksikal, struktural, non-faktual dan kontrafaktual ditemukan dalam dialog film. Praanggapan struktural adalah jenis yang paling banyak ditemukan, dan praanggapan non-faktif adalah yang paling sedikit ditemukan oleh peneliti. Temuan-temuan tersebut mengungkapkan bahwa praanggapan sangat penting untuk menyampaikan pesan secara implisit, meningkatkan pemahaman peneliti tentang interaksi karakter melalui konteks situasi yang berlangsung dan penokohan Aibileen sebagai karakter utama.
Kata Kunci: konteks, film, praanggapan, film The Help.
1814025046 | 011.75 | REFERENSI FIB | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain