Skripsi
Mass Media and Social Media Towards Russia Invasions to Ukraine: Sociocultural Dimensions Perspective by Norman Fairclough
This research examines the issue of American CNN and American CNBC media regarding Russia's military aggression against Ukraine, where the media must be a bridge for information flies in society by positioning itself as neutral. The aim of this research is to analyze the American CNN and American CNBC media coverage of Russia's military aggression against Ukraine using the social cultural dimension theory by Norman Fairclough. The method used is descriptive qualitativemethod, reading news to identify discourse, and capturing it based on theory. Data was taken from the news of the two media for six months with 38 data. The results of this study indicate that the political aspect where America tries to narrate the political interests of power and economic interests of investment through the supply of weapons to Ukraine to counter Russian military aggression
Penelitian ini mengkaji isu media CNN Amerika dan CNBC Amerika terkait agresi militer Rusia ke Ukraina dimana media harus menjadi jembatan atas informasi yang beredar di masyarakat dengan memposisikan diri netral. Tujuan dari penelitian ini untuk menganalisis pemberitaan media CNN Amerika dan CNBC Amerika terhadap agresi militer Rusia ke Ukraina dengan mengunakan teori dimensi sosial budaya (Social Culture Dimension) oleh Norman Fairclough. Metode yang digunaka yaitu metode deskriptif kualitatif, membaca berita untuk mengidentifikasi wacana, dan menangkapnya berdasarkan teori. Data diambil dari pemberitaan ke-dua media selama enam bulan dengan data sebanyak 38 data. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa aspek politik yang terdapat pada penelitian ini mengarah pada kepentingan politik kekuasaan dan kepentingan ekonomi investasi melalui pemasokan persenjataan ke dalam Ukraina.
1914026066 | 011.75 | REFERENSI FIB | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain