Skripsi
An Analysis Of Figurative Languages Found in Clairo's Selected Sonos Lyrics In SlingAlbum (2021)
This research concentrates on the identification and analysis of figurative language in Clairo’s album Sling through stylistics approach. This research employs descriptive qualitative methodology to identify kinds of figurative language based on Laurence Perrine’s theory. This research seeks to identify the types of figurative language and the most common forms of figurative language. This study reveals the presence of ten types of figurative language in the Sling album; metaphor, simile, hyperbole, personification, metonymy, understatement, paradox, apostrophe, allegory, and irony. The research identified a total of 33 data of figurative languages in the album Sling. The most used type of figurative language is hyperbole, which the usage is to exaggerate words or phrases to create emotional effects. Along with the collective result of the most used types of figurative language out of three groups were figurative language by comparison, and the use of several comparisons are to illustrate numerous narratives about her struggles in music industry and her private life.
Penelitian ini berfokus pada identifikasi dan analisis bahasa kiasan dalam album Clairo yang berjudul Sling, melalui pendekatan stilistika. Penelitian ini menggunakan metodologi kualitatif deskriptif untuk mengidentifikasi berbagai Bahasa kiasan berdasarkan teori Laurence Perrine. Penelitian ini berupaya mengidentifikasi kategori bahasa kiasan dan jenis bahasa kiasan yang paling dominan. Penelitian ini mengungkap keberadaan sepuluh jenis bahasa kiasan dalam album Sling, yaitu; metafora, simile, hiperbola, personifikasi, metonimi, ungkapan yang meremehkan, paradoks, apostrof, alegori, dan ironi. Penelitian ini mengidentifikasi total 33 frase dan kata-kata yang mengandung bahasa kiasan dalam album Sling. Jenis bahasa kiasan yang paling banyak muncul adalah hiperbola, yaitu bentuk bahasa kiasan yang melebih-lebihkan kata atau frasa untuk menciptakan efek emosional. Hasil kolektif dari jenis bahasa kiasan yang paling banyak digunakan dari tiga kelompok adalah bahasa kiasan dengan perbandingan, dan penggunaan beberapa perbandingan tersebut untuk menggambarkan berbagai cerita tentang perjuangannya di industri musik dan kehidupan pribadinya.
2014026061 | 011.75 | REFERENSI FIB | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain